Ovo je lista 18 praktičnih saveta za digitalni marketing.
Zapravo, isti ovi praktični saveti su mi pomogli da povećam posetu na sajtu mog klijenta na 41 343 mesečnih poseta.


Zato, ako zeliš da unaprediš ovu godinu i dobiješ više saobraćaja na tvom sajtu, uzivaćeš u ovoj listi
praktičnih saveta, tehnika i strategija.
Hajde da krenemo.

1. Poveži se sa najboljim portalima na Balkanu uz pomoć LinkUp-a i povećaj tvoje pozicije na Guglu i digitalni marketing

LinkUp je srpski sajt za izgradnju veza koji pomaže preduzećima da poboljšaju svoje pozicije u pretrazi dobijanjem visokokvalitetnih linkova sa drugih veb sajtova. Tim stručnjaka koristi razne strategije, kao što su gostujuća objavljivanja(guest posting)i izgradnja slomljenih veza(broken link building), da bi osigurali linkove za svoje klijente. Pored izgradnje linkova, LinkUp takođe nudi niz drugih digitalnih marketing usluga, uključujući kompletnu SEO uslugu, kreiranje sadržaja, analiza sajta i kreiranje sadržaja. Koristeći usluge LinkUp-a, preduzeća mogu povećati svoju online vidljivost i privući više posetilaca na svoje sajtove.

LinkUp pomaže preduzećima da poboljšaju svoje pozicije u pretrazi tako što im obezbeđuje kvalitetne dofollow linkove.

Kompanija ima tim stručnjaka koji se bave izgradnjom linkova i drugim digitalnim marketing uslugama.

LinkUp može pomoći tvom preduzeću ili blogu da poveća online vidljivost i privuče više posetilaca na tvoju veb stranicu.

Praktični koraci kako krenuti sa LinkUp-om:

1. Poseti sajt LinkUp-a preko sledećeg linka: https://linkup.rs/

2. Klikni na besplatan probni nalog

Prvi korak kada si na stranici LinkUp-a

2. Izaberi paket koji ti odgovara

Mi ćemo za početak krenuti sa početnim tj. probnim paketom. Ovaj paket nam omogućava da vidimo kako funkcioniše ova platforma.

Članarine na LinkUp-u

3. Unesi tvoje podatke za registraciju

Kada uneseš podatke o tebi imaš opciju odmah ispod da uneseš podatke o firmi. Ovo nije obavezno i jedina svrha toga je ako želiš da ti izdaju račune na ime firme. Naravno ovo možeš i kasnije popuniti u sekciji “Moj profil”.

Registracija na LinkUp-u

4. Čestitam uspešno si napravio nalog na LinkUp-u

Sada imaš dve opcije da kupiš mesečnu ili godišnju članarinu ili da nastaviš sa probnim nalogom. Ja ću ponovo nastaviti sa probnim nalogom.

Uspešna registracija na LinkUp

5. Pogledaj video uputstvo i kompletno se upoznaj sa LinkUp-om

Nakon što pristupiš tvom nalogu dobijaš mogućnost gledanja video snimaka koji će ti na najlakši mogući način olakšati navigaciju kroz sajt.

Kontrolna tabla LinkUp-a

2. Koristi ChatGPT da napiše kompletan blog članak umesto tebe Ili šta god da ti padne na pamet

ChatGPT prikaz korisničkog interfejsa

ChatGPT je alat za stvaranje sadržaja koji koristi naprednu tehnologiju jezičkih modela da bi pomogao korisnicima da stvore autentične, kvalitetne tekstove. Ova aplikacija omogućava korisnicima da kreiraju različite vrste tekstova, uključujući članke, priče, opise proizvoda i drugo. Tako da ti mnogo može pomoći za digitalni marketing.

Jedna od najvećih prednosti ChatGPT-a je njegova sposobnost da razume kontekst i da generiše tekst koji je prirodan i relevantan za datu temu. To znači da se kreirani tekst neće činiti kao da je napisan od strane računara, već će biti sličan tekstu koji bi mogao biti napisan od strane čoveka. Zato dobro razmisli da iskoristiš ovo na pravi način za tvoj digitalni marketing i šire. Takođe jako je koristan u programiranju

Još jedna velika prednost ChatGPT-a je brzina sa kojom se tekst može kreirati. Koristeći ovu aplikaciju, možeš stvoriti znatno više sadržaja u kraćem vremenskom periodu nego što bi bilo moguće ručnim pisanjem. To može biti posebno korisno za marketinške agencije, blogere i web dizajnere koji se bave velikim količinama sadržaja.

Međutim, treba imati na umu da ChatGPT ne može da zamisli nove ideje ili da generiše sadržaj koji je potpuno originalan. On može da generiše tekst na osnovu postojećih informacija i da ih prezentuje na inovativan način, ali ne može da stvori potpuno nove ideje.

Ukratko, ChatGPT je alat koji može da ti pomogne u stvaranju kvalitetnih sadržaja u velikim količinama u kraćem vremenskom periodu. Međutim, treba imati na umu da ne može da ti zamisli nove ideje i da ti stvori potpuno originalan sadržaj. Ali svakako ova aplikacija može da igra ozbiljnu ulogu za tvoj digitalni marketing.

Praktični koraci na koje sve načine možeš koristiti ChatGPT:

  1. Pitamo ChatGPT da nam napiše blog post o izradi sajtova na srpskom jeziku. Kao što možeš videti na slici skroz gore je moje pitanje. Odmah ispod toga je kompletan tekst za blog post koji može da se iskoristi. Imaj na umu da koliko god je ChatGPT ovo dobro napisao potrebno je da prilagodiš tvojim potrebama. Kao što rekoh ne treba se 100% fokusirati na ChatGPT da pravi content umesto tebe, već ga treba koristiti kao alat koji znatno pomaže.
ChatGPT odgovara na pitanje o pisanju blog članka o izradi sajta

2. Pitamo ChatGPT da nam napiše tekst za Youtube video. To je takođe uradio izvanredno. Kao što rekoh uradio je dobar posao, ali opet je potrebno ljudske ruke da taj tekst malo uredi i prilagodi potrebama.

ChatGPT piše tekst za Youtube video

Kako otvoriti nalog na ChatGPT-u i krenuti sa stvaranjem sadržaja?

  1. Prvo ChatGPT je potpuno besplatan tako da nemoj se brinuti. Idi na sledeći link i napravi nalog na ChatGPT-u: https://chat.openai.com/auth/login
Objašnjenje kako se registrovati na ChatGPT

2. Unesi tvoju imejl adresu i dokaži da nisi robot. Nakon toga će ti tražiti da uneseš lozinku i još neke lične informacije. Ja sledeće korake neću pokazivati, jer je dalje proces jednostavan. Takođe ako negde zapneš ima mnogo tutorijala na internetu koji objašnjavaju kako koristiti ChatGPT. Takođe slobodno postavi pitanje u komentarima i rado ću ti odgovoriti.

Pravimo nalog na ChatGPT-u

3. Napravi Google Moj Biznis profil i optimizuj ga kako bi te klijenti ili mušterije lakše pronašle

Google Moj Biznis je besplatna alatka koju je Google razvio za pomoć malim i srednjim preduzećima da se pojave u pretrazi i da se lakše povežu sa potencijalnim klijentima. Registracijom tvog preduzeća na Google Moj Biznis, možeš da dodaš informacije o svom preduzeću, kao što su lokacija, radno vreme, kontakt informacije i slično. Ove informacije će se pojaviti u Google pretrazi i na Google Maps, što će pomoći potencijalnim klijentima da te lakše pronađu i samim tim poboljšati tvoj digitalni marketing.

Praktični saveti za digitalni marketing kako da napraviš profil na Google Moj Biznis:

  1. Poseti sledeći link i registruj tvoje preduzeće na Guglu potpuno besplatno: https://www.google.com/business/
Početna stranica "Google Moje preduzeće"

2. Kako bi registrovao nalog na Google Moj Biznis potrebno je da klikneš na dugme “upravljajte”

Prvi korak za Google Moj Biznis

3. Unesi ime tvog preduzeća kako želiš da ti bude prikazano na Guglu

Drugi korak pri podešavanje i za bolje da za tvj digitalni marketing

4. Unesi tip tvoj preduzeća tj. da li se tvoje preduzeće bavi online prodajom(internet prodavnica i slično), lokalno preduzeće gde mušterije mogu lično da te posete ili preduzeće koje pruža usluge. Imaj na umu da možeš da izabereš više opcija odjednom.

Google Moj Biznis biranje tipa preduzeća

5. Unesi kategoriju tvog preduzeća. Ovo će ti pomoći da te mušterije ili klijenti lakše nađu kada na Guglu ukucaju recimo “agencija za digitalni marketing u blizini”. Imaj na umu ako kasnije želiš da promeniš kategoriju tvog preduzeća ili da dodaš novu kategoriju to možeš uvek učiniti.

Google Moj Biznis izbor kategorije preduzeća

6. Dodaj oblast u kojoj pružaš usluge. Recimo na primer ako pružaš usluge u Subotici napisaćeš tako. U mom slučaju to je Zemun tj. Beograd.

Izbor gde pružaš usluge

7. Unesi tvoj broj telefona i adresu sajta ako imaš. Broj telefona je obavezan, dok je URL adresa sajta poželjna.

Gogle Moj Biznis - Izbor koje kontakt podatke želiš da deliš sa tvojim klijentom

8. Sada imaš opciju da postaviš tvoje preduzeće na mapi. Takođe možeš da čekiraš da želiš da primaš imejlove od Gugla na temu novosti i saveta.

Google Moj Biznis - postavljanje preduzeća na mapi

9. Sada imaš opciju da uneseš tačnu adresu tvog preduzeća, poštanski broj i državu. Ovo nije obavezno odmah uraditi. Hoću reći ovaj korak možeš preskočiti i kasnije ga uraditi.

Unos poštanske adrese za verifikaciju

10. Dodaj usluge kojima se baviš. Recimo ako si SEO agencija možeš da napišeš da se baviš SEO optimizacijom, link building-om, analizom sajta…

Dodaj usluge koje tvoje preduzeže pruža

11. Dodavanje radnog vremena. Ovde sada imaš opciju da dodaš tvoje radno vreme u normalnim danima. Kad kažem na normalne dane mislim na dane kada nisu praznici.

Dodaj radno vreme tvoj preduzeća

12. Omogući primanje poruka. Ovo se preporučuje jer će tvoji klijenti ili mušterije imati mogućnost da ti šalju poruke. To će te dovesti do više zarade na duže staze, zato ti preporučujem da ovu opciju čekiraš.

Omogući razmenu poruka na tvom profilu

13. Sada sledi dodavanje opisa za tvoje preduzeće. Ovde je glavni cilj da dodaš ključne reči u tvoj opis. Recimo ako se tvoje preduzeće bavi SEO optimizacijom ti bi dodao što više raznolikih reči na tu temu kako bi što bolje objasnio Guglu čime se tvoje preduzeće bavi.

Dodaj opis preduzeća

14. Dodavanje slika na tvoj Google biznis profil. Ovo je među najbitnijim koracima koje trebaš da uradiš zato što dokazuje tvojim potencijalnim klijentima i mušterijama da si profesionalan. Samim tim to će imati veliki uticaj na njih da te posete. Takođe ne treba zaboraviti da ovaj korak ima veliki uticaj na poziciju tvog preduzeća u lokalnoj pretrazi, jer gradiš poverenje u očima Gugla.

Dodaj slike preduzeća

15. Sada imaš opciju da oglašavaš preduzeće uz pomoć Google reklama tj. Google Ads-a. Ako nemaš dovoljno iskustva sa ovom platformom za reklamiranje ne bih ti preporučio da odmah uskačeš u nju. Tako da klikni preskoči.

Izaberi da li želiš odmah da počneš sa Google Ads-om

16. Poslednji korak je da verifikuješ tvoje preduzeće i čim to uradiš bićeš vidljiv/a to bi trebalo da si uradio kako treba i ispravno na Google pretrazi. Da bi verifikovao potrebno je da uneseš pravu adresu, poštanski broj i državu preduzeća.

Vefifikacija preduzeća

Digitalni marketing saveti za optimizaciju preduzeća nakon što verifikuješ tvoje preduzeće:

4. Analiziraj ključne reči od tvoje konkurencije i poboljšaj tvoje pozicije na Guglu i digitalni marketing

Analiza konkurentskih ključnih reči u SEO-u je važan deo procesa optimizacije pretrage. To podrazumeva ispitivanje i poređenje ključnih reči koje koriste tvoji konkurenti kako bi se bolje pozicionirali u rezultatima pretrage. Ova analiza ti može pomoći da identifikuješ nove prilike za optimizaciju i da razviješ efikasniju strategiju za SEO.

Postoje različiti alati i metode za analizu konkurentskih ključnih reči, uključujući besplatne i plaćene opcije. Jedna od najjednostavnijih metoda je da koristiš Google Pretragu i da upišeš ključnu reč koja te interesuje onda razmak pa site:konkurent. Na primer, ako se baviš prodajom kompjutera i želiš da saznaš koje ključne reči koristi tvoj konkurent Gigatron, mogao/la bi da upišeš “kompjuteri site:gigatron.rs”.

Recimo to bio onda izgledalo ovako:

Prikaz kako da saznaš konkurentske ključne reči uz pomoć Gugla i unaprediš tvoj digitalni marketing

Ovo će ti dati kompletan uvid u to koje ključne reči tvoj konkurent targetuje i pomoći će ti da indetifikuješ prilike kako bi poboljšao tvoju strategiju digitalnog marketinga. Takođe imaj na umu da ova besplatna i korisna taktika radi samo na sajtovima i stranicama koje su indeksirane na Guglu. Zato rezultati ne mogu biti obimni, već samo da stekneš brzi uvid u strategiju tvog konkurenta.

Drugi način za analizu konkurentskih ključnih reči je da koristiš alate za SEO kao što su SEMrush ili Ahrefs. Ovi alati ti omogućavaju da vidiš koje ključne reči koriste tvoji konkurenti, koliko često se one pojavljuju u njihovom sadržaju i koliko su efikasne u povećanju njihovog rankinga.

Nakon što analiziraš ključne reči tvojih konkurenata, trebalo bi da identifikuješ one koje imaju najveći potencijal i da ih dodaš u tvoju strategiju za SEO. Međutim, treba da budeš oprezan/na da ne preuzmeš ključne reči koje već koriste tvoji konkurenti, jer to može da dovede do dupliranja sadržaja i da utiče na tvoj ranking u rezultatima pretrage. Umesto toga, trebalo bi da se fokusiraš na pronalaženje unikatnih i relevantnih ključnih reči koje mogu da pomognu u poboljšanju tvog pozicioniranja.

5. Koristi outsourcing i ostvari više za manje vremena

Statistika koja pokazuje razliku između 2023. i 2019. u pogledu trošenja na outsourcing

Slika govori više od hiljadu reči. Ovo je statistika koja poredi odnos između 2023. i 2019. i ogromnom porastu outsourcing-a. Samo ovo može biti tvoj glavni razlog da više koristiš outsourcing u tvom poslu i da unaprediš tvoj digitalni marketing i ostale poslove. To kažem zato što ostale firme to već odavno rade.

Šta je outsourcing u digitalnom marketingu?

Outsourcing u digitalnom marketing je praksa da određene poslove ili projekte prebaciš na spoljnu firmu ili freelancera. Ova strategija se često koristi kada želiš smanjiti troškove ili da poboljšaš efikasnost, jer se time omogućava da se fokusiraš na ključne poslove u tvom biznisu, dok druge zadatke prepuštaš stručnjacima koji se time bave na dnevnom nivou.

Postoje mnoge oblasti za digitalni marketing koje možeš outsource-ovati, uključujući SEO, oglašavanje na društvenim mrežama, email marketing i content marketing. Međutim, pre nego što se odlučiš da outsource-uješ neke od ovih poslova, trebalo/a bi da razmisliš o tvojim ciljevima i da proceniš da li je outsourcing pravo rešenje za tebe.

Jedna od glavnih prednosti outsourcinga za digitalni marketing je što može da smanji troškove. Ako interno ne poseduješ stručnost ili resurse potrebne za određenu oblast, outsourcing može da bude efikasan način da obezbediš usluge stručnjaka bez potrebe da se zaposli kod tebe.

Međutim, postoje i neki nedostaci u vezi sa outsourcingom. Na primer, može biti teško kontrolisati kvalitet rada spoljne firme ili freelancera, i postoji rizik da se ne postignu željeni rezultati. Takođe, može biti teško uspostaviti dobru komunikaciju sa spoljnim partnerima, posebno ako se nalaziš u drugoj zemlji.

Da zaključimo, outsourcing za digitalni marketing može biti koristan način da smanjiš troškove i da poboljšaš efikasnost, ali treba pažljivo razmotriti sve prednosti i mane pre nego što doneseš odluku da to uradiš.

Najpopularniji sajtovi preko kojih možeš naći freelancer-e za digitalni marketing i druge oblasti:

1. Fiverr.com

Sajt Fiverr.com je odlično mesto da pronađeš freelancere za outsourcing za digitalni marketing

Fiverr je mesto gde možeš da pronađeš stručnjake iz različitih oblasti i da im outsourcing-uješ poslove. Možeš da pronađeš ljude koji se bave dizajnom, pisanjem, programiranjem, marketingom i mnogim drugim stvarima. Sve što treba da uradiš je da otvoriš nalog na Fiverr-u i da pronađeš prave ljude za posao koji treba da uradiš. Možeš da filtriraš pretrage po ceni, oceni i vremenu dostave.

Fiverr je odličan izbor ako želiš da outsourcing-uješ poslove, jer imaš pristup mnogim stručnjacima sa različitih mesta širom sveta. To ti omogućava da pronađeš najbolje ljude za posao, bez obzira gde se nalaze. Još jedna prednost Fiverr-a je to što možeš da pronađeš ljude za kratkoročne i dugoročne projekte, što ti omogućava da outsourcuješ sve što ti treba.

Ukoliko želiš da počneš da koristiš Fiverr za outsourcing, prvo treba da otvoriš nalog. To je jednostavno i besplatno. Zatim, možeš da počneš da pretražuješ ljude koji se bave onim što tebi treba. Možeš da vidiš njihove prethodne radove i recenzije, što ti omogućava da odabereš najbolje ljude za posao. Kada pronađeš prave ljude, možeš da ih kontaktiraš i da postaviš pitanja o njihovim uslugama i cenama. Ako se složiš sa njima, možeš da im pošalješ posao i da počneš da saradjuješ sa njima.

Ukratko, Fiverr je odlično mesto za outsourcing poslova stručnjacima iz različitih oblasti. Možeš da pronađeš ljude za kratkoročne i dugoročne projekte, i da filtriraš pretrage po ceni, oceni i vremenu dostave. Ako želiš da počneš da outsourcing-uješ poslove, otvori nalog na Fiverr-u i počni da pretražuješ stručnjake za poslove koje treba da uradiš.

2. Upwork.com

Sajt Outwork.com je odlično mesto da pronađeš freelancere za outsourcing za digitalni marketing

Upwork je platforma koja ti omogućava da pronađeš pravog stručnjaka za posao koji trebaš da obaviš. Možeš da pretražuješ profile radnika sa svih delova sveta i da pronađeš onog ko najbolje odgovara tvojim potrebama i budžetu.

Upwork nudi širok spektar usluga, od pisanja i prevođenja preko dizajna i programiranja do usluga administrativnog i finansijskog karaktera. To znači da možeš da outsource-uješ gotovo bilo koji posao.

Na Upworku možeš da pronađeš radnike sa različitim stepenom iskustva i stručnosti, pa ćeš lako naći onog pravog za tvoje potrebe. Možeš da radiš sa freelancerima ili sa kompanijama, a platforma nudi i mogućnosti za dalju komunikaciju i saradnju putem video poziva i chat-a.

Upwork takođe nudi sistem za plaćanje i zaštitu tvojih interesa. Plaćaš radnike preko platforme, a Upwork se brine da dobiješ kvalitetnu uslugu za svoj novac. Ako nisi zadovoljan radom, imaš mogućnost da od radnika zahtevaš ponovno izvršenje posla ili da tražiš povraćaj novca.

Ukoliko želiš da smanjiš troškove, povećaš efikasnost i osiguraš kvalitetan rad, Upwork je pravo mesto za tebe. Pronađi stručnjake za poslove koje treba da obaviš i ostavi tvoj biznis u sigurnim rukama.

6. Ažuriraj tvoj sajt što pre kako bi ti radio bez problema

Ažuriranje tvog sajta je veoma važno za digitalni marketing zbog više razloga. Prvo, nove verzije softvera obično dolaze sa popravkama sigurnosnih propusta i grešaka koje su ranije prisutne u starim verzijama. Ovo je važno jer sigurnost tvog sajta je od velikog značaja za sve posetioce i korisnike. Ako sajt nije siguran, to može dovesti do gubitka poverenja korisnika i moguće hakerske napade.

Važnost ažuriranja sajta za digitalni marketing

Drugo, nove verzije softvera obično donose i nove funkcije i poboljšanja performansi. Ovo može pomoći da tvoj sajt bude brži i lakše se koristi za posetioce. Takođe, nove funkcije mogu pomoći da tvoj sajt bude privlačniji i da ti privuče više posetilaca.

Treće, ažuriranje tvog sajta takođe može pomoći da se pridržavaš najnovijih SEO (Search Engine Optimization) pravila i standarda za digitalni marketing. Ovo može pomoći da tvoj sajt bude bolje rangiran u pretraživačima, što može dovesti do više posetilaca i bolje online prisutnosti.

Ukratko, ažuriranje tvog sajta je veoma važno zbog sigurnosti, performansi i za kompletan digitalni marketing. Zato treba redovno pratiti i instalirati najnovije verzije softvera kako bi tvoj sajt bio što bolji i privlačniji za posetioce.

7. Budi siguran/na da je tvoj sajt prilagodjen telefonima kako bi povećao/la tvoju prodaju i konverzije

Mobilni dizajn je veoma važan zbog sve većeg broja korisnika koji koriste mobilne uređaje za pristup internetu. Ako tvoj sajt nije prilagođen za mobilne uređaje, to može biti veoma frustrirajuće za korisnike i može dovesti do gubitka poseta i poslovne šanse.

Važnost prilagođenosti tvog sajta za mobilne telefone za digitalni marketing

Prvo, mobilni dizajn pomaže da tvoj sajt bude lakše čitljiv na manjim ekranima. Ako tvoj korisnik mora da skroluje ili povećava tekst da bi ga pročitao, to može biti veoma neprijatno i može odustati od posete tvog sajta. Mobilni dizajn takođe pomaže da se svi elementi tvog sajta lako vide i koriste na mobilnom uređaju, što je važno za lakše korišćenje.

Drugo, mobilni dizajn je važan i zbog SEO (Search Engine Optimization). Pretraživači, kao što su Google, sve više daju prednost sajtovima koji su prilagođeni za mobilne uređaje u svojim rezultatima pretrage. Ako tvoj sajt nije prilagođen za mobilne uređaje, to te može dovesti do nižeg rangiranja u pretraživačima i manje poseta sajtu.

Ukratko, mobilni dizajn je veoma važan zbog lakšeg korišćenja za korisnike mobilnih uređaja i boljeg rangiranja u pretraživačima. Zato je važno da tvoj sajt bude prilagođen za mobilne uređaje kako bi bio što privlačniji i lakše dostupan/na za širok spektar korisnika.

Statistika koja pokazuje ukupan broj sajtova priagođenih mobilnim telefonima u odnosu na ukupan broj sajtova

Kao što možeš videti na osnovu ove statistike 90% sajtova je već prilagođeno mobilnim telefonima i samim tim je “responsive”. Tako da ovo je postala obaveza za tvoj sajt. Statistika kaže da od otprilike 2 milijarde sajtova na internetu njih 1.71 milijarda je prilagođeno mobilnim telefonima.

Kako da proverim da je moj sajt prilagođen mobilnim telefonima?

Postoji nekoliko načina na koje možeš da proveriš da li tvoj sajt prilagođen telefonima i tabletima:

  1. Koristi alat za testiranje responsive dizajna: Postoji mnogo online alata koji ti omogućavaju da uneseš URL tvog veb sajta i da vidiš kako izgleda na različitim uređajima i veličinama ekrana. Najpopularniji je alat koji je napravio Gugl: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Guglov sjt koji testira prilagođenost sajta na mobilnim uređajima
  1. Testiraj na fizičkim uređajima: Ako imaš pristup raznolikim uređajima sa različitim veličinama ekrana, možeš da učitaš svoj vebsajt na svaki uređaj i da vidiš kako izgleda i funkcioniše.
  2. Koristi alate za razvoj u svom veb pretraživaču: Većina modernih veb pretraživača imaju alate za razvoj koji ti omogućavaju da simuliraš različite uređaje i veličine ekrana. Da bi koristio ovu opciju, desni klikni na tvoj vebsajt i izaberi “Inspect” (ili “Inspect Element”). Zatim, potraži opciju “Device Mode” ili “Responsive Design Mode”.
Drugi način kako testirati da li je sajt prilagođen mobilnim uređajima

3. Koristi kombinaciju navedenih metoda: Često je dobra ideja da koristiš kombinaciju navedenih metoda kako bi dobio/la potpunu sliku o tome kako tvoj sajt izgleda i funkcioniše na različitim uređajima.

8. Iskoristi moć plaćenih reklama i dopri do mnogo više ljudi

Euro paprini novac

Plaćene reklame su veoma moćan alat za promociju tvog poslovanja i dostizanje šire publike. Iako se mnogi ljudi oslanjaju na organske metode promocije, kao što su SEO i društveni mediji, plaćene reklame mogu pomoći da brže i efikasnije stigneš do ciljne publike.

Prvo, plaćene reklame ti daju kontrolu nad gde i kada se tvoje reklame pojavljuju. Možeš odabrati specifične ciljne demografije, lokacije i interese, tako da tvoja reklama stiže do ljudi koji su najviše verovatno da su zainteresovani za tvoj proizvod ili uslugu. Ovo može pomoći da izbegneš gubitak vremena i novca na promociju prema ljudima koji nisu zainteresovani.

Drugo, plaćene reklame ti daju mogućnost da brzo započneš sa promocijom. Organske metode promocije mogu potrajati dugo vremena da ti donesu rezultate, dok plaćene reklame ti mogu odmah doneti posete i konverzije. Ovo je posebno korisno ako imaš hitan proizvod ili uslugu koju želiš da predstaviš širokoj publici.

Treće, plaćene reklame ti daju mogućnost da pratiš i meriš rezultate tvoje promocije. Možeš videti koliko ljudi je videlo tvoju reklamu, koliko ih je kliknulo i koliko ih je završilo kupovinom ili korišćenjem tvoje usluge. Ovo ti daje dragocene povratne informacije o tome koje reklame su najefikasnije i gde treba da usmeriš buduća ulaganja.

Ukratko, plaćene reklame su veoma moćan alat za promociju tvog poslovanja. Omogućavaju ti da ciljaš specifične demografije, brzo počneš sa promocijom i pratiš rezultate tvoje promocije. Ako želiš da brzo i efikasno promovišeš tvoj proizvod ili uslugu, plaćene reklame su dobra opcija za razmotriti.

Evo najnovija statistika koja kaže da PPC(plaćene rekalame po kliku) donose duplo više posetilaca nego SEO. Tako da ako tvoj sajt nema puno posetilaca i želiš to da popraviš možda je PPC bolji izbor. Međutim on nije baš povoljna opcija.

Statistika koja pokazuje i poredi PPC i SEO u pogledu koliko posetilaca donose sajtu

Neke od najpopularnijih platformi za plaćene reklame:

1. Google Ads

Početna strana Google Ads-a

Google Ads je platforma za plaćene oglase koja omogućava da postaviš oglase na stranicama rezultata pretrage Google-a i na drugim veb sajtovima koji su deo Google mreže. Možeš da ciljaš tvoje oglase na određenu publiku i da izabereš ključne reči koje će tvoj oglas da prikaže.

Na Google Ads-u možeš da plaćaš po klikovima (PPC) ili po prikazima, što znači da ćeš plaćati samo kada neko klikne na tvoj oglas ili kada tvoj oglas bude prikazan određen broju puta. Ova opcija ti daje kontrolu nad troškovima i omogućava ti da prilagodiš tvoj budžet prema tvojim potrebama i ciljevima.

Google Ads takođe nudi različite opcije za prikaz oglasa, uključujući tekstualne oglase, banere i video oglase. Možeš da odabereš koji oblik oglasa je najbolji za tvoj biznis i da ga prikažeš publici koja je najverovatnije da će se interesovati za tvoje proizvode ili usluge.

Google Ads ti omogućava da pratiš efikasnost tvojih oglasa i da prilagodiš svoju strategiju u skladu sa rezultatima. Možeš da vidiš koliko ljudi je videlo tvoj oglas, koliko je kliknulo na njega i koliko je poseta tvojem veb sajtu rezultiralo konverzijama. Ovaj podatak ti pomaže da saznaš šta radi dobro i šta treba da poboljšaš, tako da možeš da povećaš efikasnost svojih oglasa i da dobiješ više vrednosti za svoj novac.

Ukoliko želiš da povećaš vidljivost svog sajta i da privučeš nove klijente, Google Ads je prava opcija za tebe. Iskoristi ovu moćnu platformu za plaćene oglase i povećaj tvoj biznis.

2. Facebook Ads

Poćetna strana Facebook Ads-a

Facebook oglašavanje je jedan od najefikasnijih načina da se privuče pažnja potencijalnih klijenata i promoviše proizvod ili usluga. Sa Facebook oglašavanjem, možeš da ciljaš konkretne korisnike prema njihovim interesovanjima, demografskim podacima i ponašanju na mreži.

Plaćeni oglasi na Facebook-u se pojavljuju na vestima korisnika ili u pretrazi, što znači da su oni više vidljivi od organskih objava na tvojoj stranici. Možeš da praviš različite vrste oglasa, uključujući fotografije, video snimke, carousel oglase i instant experience oglase.

Postavljanje oglasa na Facebook-u je jednostavno. Samo treba da se prijaviš na Meta for Business i kreiraš svoj oglas. Možeš da odabereš ciljnu publiku, budžet i trajanje oglasa, kao i da pratiš rezultate svog oglasa u realnom vremenu.

Međutim, postoji nekoliko stvari koje treba imati u vidu prilikom kreiranja Facebook oglasa. Prvo, treba da imaš dobar naslov i privlačnu sliku ili video. Ovo će privući pažnju korisnika i naterati ih da kliknu na tvoj oglas. Drugo, treba da imaš dobar poziv na akciju, tako da korisnici znaju šta treba da urade nakon što pogledaju tvoj oglas. Na kraju, treba da testiraš različite varijante oglasa i pratiš koji su najefikasniji, kako bi svoje oglase stalno poboljšavao.

Ukratko, Facebook oglašavanje je odličan način da privučeš pažnju potencijalnih klijenata i promovišeš svoj proizvod ili uslugu. Sa odgovarajućim ciljevima, budžetom i oglasima, možeš da postigneš značajne rezultate i povećaš svoj posao.

3. Linkedin Ads

Početna strana Linkedin Ads-a

Linkedin oglašavanje je odličan način da se promoviše tvoj proizvod ili usluga pred ciljanim profesionalcima. Sa Linkedin oglašavanjem, možeš da ciljaš konkretne korisnike prema njihovim poslovnim ulogama, industrijama i interesovanjima.

Plaćeni oglasi na Linkedin-u se pojavljuju u vestima korisnika ili u pretrazi, što znači da su oni više vidljivi od organskih objava na tvojoj stranici ili grupi. Možeš da praviš različite vrste oglasa, uključujući fotografije, video snimke, carousel oglase i instant experience oglase.

Postavljanje oglasa na Linkedin-u je jednostavno. Samo treba da se prijaviš na Linkedin Ads i kreiraš svoj oglas. Možeš da odabereš ciljnu publiku, budžet i trajanje oglasa, kao i da pratiš rezultate svog oglasa u realnom vremenu.

Međutim, postoji nekoliko stvari koje treba imati u vidu prilikom kreiranja Linkedin oglasa. Prvo, treba da imaš dobar naslov i privlačnu sliku ili video. Ovo će privući pažnju korisnika i naterati ih da kliknu na tvoj oglas. Drugo, treba da imaš dobar poziv na akciju, tako da korisnici znaju šta treba da urade nakon što pogledaju tvoj oglas. Na kraju, treba da testiraš različite varijante oglasa i pratiš koji su najefikasniji, kako bi svoje oglase stalno poboljšavao.

Ukratko, Linkedin oglašavanje je odličan način da promovišeš svoj proizvod ili uslugu pred ciljanim profesionalcima. Sa odgovarajućim ciljevima, budžetom i oglasima, možeš da postigneš značajne rezultate i povećaš svoj posao.

4. Twitter Ads

Početna strana Twitter Ads-a

Twitter oglašavanje je odličan način da se promoviše tvoj proizvod ili usluga pred širokim auditorijumom. Sa Twitter oglašavanjem, možeš da ciljaš konkretne korisnike prema njihovim interesovanjima, demografskim podacima i ponašanju na mreži.

Plaćeni oglasi na Twitter-u se pojavljuju u vestima korisnika ili u pretrazi, što znači da su oni više vidljivi od organićkih objave na tvojoj stranici. Možeš da praviš različite vrste oglasa, uključujući fotografije, video snimke i carousel oglase.

Postavljanje oglasa na Twitter-u je jednostavno. Samo treba da se prijaviš na Twitter Ads i kreiraš svoj oglas. Možeš da odabereš ciljnu publiku, budžet i trajanje oglasa, kao i da pratiš rezultate svog oglasa u realnom vremenu.

Međutim, postoji nekoliko stvari koje treba imati u vidu prilikom kreiranja Twitter oglasa. Prvo, treba da imaš dobar naslov i privlačnu sliku ili video. Ovo će privući pažnju korisnika i naterati ih da kliknu na tvoj oglas. Drugo, treba da imaš dobar poziv na akciju, tako da korisnici znaju šta treba da urade nakon što pogledaju tvoj oglas. Na kraju, treba da testiraš različite varijante oglasa i pratiš koji su najefikasniji, kako bi svoje oglase stalno poboljšavao/la.

Ukratko, Twitter oglašavanje je odličan način da promovišeš svoj proizvod ili uslugu pred širokim auditorijumom. Sa odgovarajućim ciljevima, budžetom i oglasima, možeš da postigneš značajne rezultate i povećaš svoj posao.

9. Dopri do više ljudi tako što ćes napraviti sadržaj koji ljudi pretražuju

Zanimljiva slika koja spaja SEO i raketu

Stvaranje sadržaja koji ljudi traže na Google-u je veoma važno za uspešnost tvog sajta i poslovanja. Ovaj sadržaj može pomoći da tvoj sajt bude bolje rangiran u pretraživačima, što može dovesti do više poseta i bolje online prisutnosti.

Prvo, stvaranje sadržaja koji ljudi traže na Google-u pomaže da se tvoj sajt bolje rangira u rezultatima pretrage. Pretraživači, kao što je Google, daju prednost sajtovima koji odgovaraju onome što korisnici traže u svojim rezultatima pretrage. Ako imaš sadržaj koji odgovara onome što ljudi traže, to može pomoći da tvoj sajt bude više vidljiv i da dobije više poseta.

Drugo, stvaranje sadržaja koji ljudi traže na Google-u pomaže da privučeš pravu publiku na tvoj sajt. Ako imaš sadržaj koji je relevantan i zanimljiv za tvoju ciljnu publiku, oni će biti više verovatno da se zadrže na tvom sajtu i da te ponovo posete. Ovo može pomoći da povećaš broj poseta i da privučeš prave korisnike koji su zainteresovani za tvoj proizvod ili uslugu.

Treće, stvaranje sadržaja koji ljudi traže na Google-u može pomoći da povećaš ugled tvog sajta kao izvora informacija. Ako ljudi pronađu korisne i relevantne informacije na tvom sajtu, oni će biti više verovatno da ga preporuče drugima i da se vrate da pročitaju više sadržaja. Ovo može pomoći da povećaš reputaciju tvog sajta i da postaneš omiljeno mesto za traženje informacija.

Ukratko, stvaranje sadržaja koji ljudi traže na Google-u je veoma važno za uspešnost tvog sajta i poslovanja. Ovo pomaže da se tvoj sajt bolje rangira u rezultatima pretrage, privuče pravu publiku i poveća ugled kao izvora informacija. Ako želiš da povećaš posete tvom sajtu i da privučeš prave korisnike, trebalo bi da se fokusiraš na stvaranje sadržaja koji odgovara onome što ljudi traže na Google-u.

Evo još jedna neverovatna statistika koja će te oboriti s nogu. Ona kaže da 90.63% stranica ne dobije organski saobraćaj od Gugla. To je neverovatno u pogledu koliko stranica ima na internetu. To znači da samo 9.37% stranica dobije neki organski saobraćaj. Evo slika pa pogledaj:

Statistika koja pokazuje da 90.63% stranica ne dobije organski saobraćaj od Gugla

Evo koraka koje bi trebalo da slediš kako bi napravio sadržaj koji ljudi traže na Google-u:

1. Odredi temu o kojoj ćeš pisati

Devojka koja kuca na laptopu

Prvo, trebaš da odrediš temu o kojoj ćeš pisati. To može biti bilo šta, ali treba da bude relevantno za tvoju publiku i da bude nešto o čemu ima tražnje na internetu.

Evo koraka koji ti mogu pomoći da odrediš temu o kojoj ćeš pisati:

2. Analiza ključnih reči i fraza

Zatim, trebaš da istražiš ključne reči i fraze koje ljudi koriste kada traže informacije o toj temi. Postoje različiti alati koji ti mogu pomoći u tome, kao što su Google Keyword Planner, Ubersuggest, Semrush ili Ahrefs.

3. Napravi sadržaj koji odgovara tim ključnim rečima i frazama

Sledeći korak je da napraviš sadržaj koji će odgovarati tim ključnim rečima i frazama. To može biti tekst, slike, video ili bilo šta drugo, ali je važno da bude kvalitetno i da pruža vrednost tvojim čitaocima ili gledaocima.

4. Objava tvog sadržaja na sajtu

Kada si završio sa sadržajem, trebaš da ga objaviš na tvojoj web stranici ili blogu. Ako nemaš tvoj sajt, možeš ga objaviti na nekom od besplatnih blogging platformi, kao što su Blogger ili WordPress.

5. Promocija tvoj sadržaja

Na kraju, trebaš da se potrudiš da promovišeš tvoj sadržaj i da ga približiš što većem broju ljudi. To možeš da uradiš putem društvenih mreža, oglašavanja ili promovisanja na drugim sajtovima.

Nadam se da ti je ovo pomoglo i da ćeš uspešno napraviti sadržaj koji će biti popularan među ljudima koji traže informacije na Google-u.

10. Redovno prati tvoju analitiku kako bi je poboljšao

Slika korisničkog interfejsa Gugl analitike

Redovno praćenje analitike tvog sajta je veoma važno za uspešnost poslovanja i dalji razvoj tvoje online prisutnosti. Analitika ti može pomoći da vidiš kako ljudi koriste tvoj sajt, koje stranice su najpopularnije i koliko vremena ljudi provode na njima. Ovo može pomoći da prilagodiš svoj sajt tako da odgovara potrebama tvoje publike i da poboljšaš tvoje rezultate.

Prvo, praćenje analitike ti pomaže da vidiš koliko ljudi poseti tvoj sajt i odakle dolaze. Možeš videti koliko poseta imaš svaki dan ili nedeljno, koliko ljudi se vraća na sajt i odakle dolaze (da li su iz Srbije ili iz drugih zemalja). Ovo može pomoći da shvatiš koja je tvoja ciljna publika i kako da privučeš više poseta.

Drugo, praćenje analitike ti pomaže da vidiš koji je tvoj najpopularniji sadržaj. Možeš videti koji su tvoji najčitaniji blog članci ili koji delovi sajta su ti najposećeniji. Ovo može pomoći da shvatiš šta je najinteresantnije za tvoju publiku i da se fokusiraš na stvaranje još više ovakvog sadržaja.

Treće, praćenje analitike ti pomaže da vidiš koliko ljudi završava akciju na tvom sajtu. Ovo može biti nešto što želiš da ljudi urade, kao što je kupovina proizvoda ili usluge, ili nešto što želiš da ljudi urade na tvojoj stranici, kao što je popunjavanje obrasca za newsletter. Ovo može pomoći da vidiš koliko efikasan je tvoj sajt i da prilagodiš svoje akcije kako bi poboljšao rezultate.

Ukratko, redovno praćenje analitike tvog sajta je veoma važno za uspešnost poslovanja i dalji razvoj tvoje online prisutnosti. Ova analitika ti može pomoći da vidiš kako ljudi koriste tvoj sajt, koji je tvoj najpopularniji sadržaj i koliko ljudi završava akciju na tvom sajtu. Ako želiš da poboljšaš tvoje rezultate i da prilagodiš tvoj sajt tako da odgovara potrebama tvoje publike, redovno praćenje analitike je nešto što bi trebao da razmotriš.

Postoji mnogo Youtube video snimaka koji će ti pomoći da se upoznaš sa analitikom tvog sajta i samim tim povećaš tvoju posetu.

11. Počni da pišeš što duže blog članke kako bi imao više deljenja i linkova

Slika mnogo različitih ljudi
,

Pisanje dugačkih blog postova je veoma važno za uspešnost tvoje online prisutnosti i može pomoći da privučeš više deljenja i linkova. Postoje neki razlozi zašto su dugački blog članci važni:

Prvo, dugački blog postovi su obično više informativni i sadrže više detalja o nekoj temi. Ovo može pomoći da privučeš ljude koji su zainteresovani za temu i da im pružiš sve informacije koje traže. Ako ljudi pronađu korisne i relevantne informacije na tvom sajtu, oni će biti više verovatno da se zadrže na sajtu i da ga ponovo posete.

Drugo, dugački blog postovi su obično više deljivi na društvenim mrežama. Ako ljudi pronađu nešto što im se dopada na tvom sajtu, oni će biti više verovatno da to podeli sa svojim prijateljima i kolegama na društvenim mrežama. Ovo može pomoći da privučeš više poseta sa društvenih mreža i da povećaš svoj ugled.

Treće, dugački blog postovi su obično više verovatno da dobiju linkove od drugih sajtova. Ako ljudi pronađu korisne i relevantne informacije na tvom sajtu, oni će biti više verovatno da linkuju ka tvom sajtu kao izvor informacija. Ovo može pomoći da povećaš svoju poziciju u rezultatima pretrage i da privučeš više poseta.

Ukratko, pisanje dugačkih blog postova je veoma važno za uspešnost tvoje online prisutnosti i može pomoći da privučeš više deljenja i linkova. Ako želiš da poboljšaš tvoje rezultate i da privučeš više poseta, trebalo bi da se fokusiraš na pisanje dugačkih blog postova koji su informativni i deljivi.

Još jedna zanimljiva statistika kaže da dugački sadržaj dobija mnogo više linkova nego kratak sadržaj. Tako da u svakom tvom članku gledaj da pišeš što duže i detaljnije. Samim tim privućićeš više linkova i deljenja.

Statistika koja pokazuje da duži sadržaji dobijaju mnogo više linkova

Praktični koraci kako pisati dugačke blog postove:

12. Ubrzaj tvoj sajt i dupliraj tvoju prodaju i konverzije

Zanimljiva slika čoveka kako ubrzava sajt

Brzina sajta je veoma važna za uspešnost tvoje online prisutnosti. Ako je tvoj sajt spor, ljudi će manje verovatno da ga posete i da ostaju duže na njemu. Ovo može uticati na tvoje rezultate u pretrazi i na tvoje poslove.

Prvo, brzina sajta je važna za rezultate u pretrazi. Većina pretraživača, uključujući Google, uzima brzinu sajta u obzir kada dodeljuje pozicije u rezultatima pretrage. Ako je tvoj sajt spor, možeš biti niže u rezultatima pretrage, što može uticati na tvoj posao.

Drugo, brzina sajta je važna za ljude koji posete tvoj sajt. Ako je tvoj sajt spor, ljudi će manje verovatno da ga posete i da ostaju duže na njemu. Ovo može uticati na tvoje poslove i na tvoje rezultate.

Treće, brzina sajta je važna za mobilne uređaje. Sve više ljudi koristi mobilne uređaje za surfovanje internetom, pa je važno da tvoj sajt brzo radi na ovim uređajima. Ako je tvoj sajt spor na mobilnim uređajima, ljudi će manje verovatno da ga posete i da ostaju duže na njemu.

Ukratko, brzina sajta je veoma važna za uspešnost tvoje online prisutnosti. Ako želiš da poboljšaš tvoje rezultate u pretrazi, da privučeš više poseta i da povećaš tvoj posao, trebalo bi da se fokusiraš na poboljšanje brzine sajta. Ovo može da podrazumeva optimizaciju slika i koda, korišćenje brzih hosting servisa i drugih tehnika za ubrzavanje sajta. Ako se fokusiraš na brzinu sajta, možeš da poboljšaš svoje rezultate i da privučeš više poseta na tvoj sajt.

Još jedna zanimljiva statistika što se tiče brzine sajta kaže da će jedan u četiri ljudi napustiti sajt, ako mu treba više od 4 sekunde da se učita.

Statistika koja kaže da će jedan u četiri ljudi napustiti sajt ako sajtu treba više od 4 sekunde da se učita

Ne znam kako je tvoj sajt napravljen da bih ti napisao kompletno upustvo kako ubrzati sajt na tvojoj platformi , jer ih zaista ima mnogo. Zato ti mogu napisati praktične korake koji su primenljivi na svakom sajtu i tvoje je samo da izguglaš kako se ti koraci rae na tvom sajtu.

Evo praktičnih koraka koje možeš da slediš pogotovo ako si početnik kako bi ubrzao/la tvoj sajt:

Logo WP Rocket-a

Ili kao besplatnu varijantu to bi onda bio W3 Total Cache.

Logo W3 Total Cache-a
Početna stranica tinypng.com
Logo Cloudfare.com
Vordpress plugini
Prikaz kako izgleda Autoptimize WordPress plugin

13. Iskoristi moć SMS marketinga

Zanimljiva slika telefona

SMS marketing je veoma moćan alat za privlačenje poseta i povećanje poslova. Postoje neki razlozi zašto je SMS marketing tako moćan:

Prvo, SMS marketing je veoma efikasan. Ljudi obično brzo pročitaju svoje poruke i SMS poruka je verovatno da će se videti odmah. Ovo znači da je SMS marketing veoma efikasan način da privučeš pažnju tvoje publike i da im pošalješ važne informacije.

Drugo, SMS marketing je veoma povoljan. Poruke se obično šalju po niskim cenama, pa je SMS marketing veoma povoljan način za privlačenje poseta i povećanje poslova.

Treće, SMS marketing omogućava ljudima da brzo reaguju. Ako ljudi primaju poruke sa tvojim ponudama ili promocijama, oni mogu brzo da reaguju i da iskoriste ponudu. Ovo može pomoći da povećaš tvoj posao i da privučeš više poseta.

Ukratko, SMS marketing je veoma moćan alat za privlačenje poseta i povećanje poslova. Ako želiš da privučeš pažnju tvoje publike i da im pošalješ važne informacije, SMS marketing je dobar način da to uradiš.

Ovo su glavni i praktični koraci koje trebaš da preduzmeš da bi počeo sa SMS marketingom:

  1. Registruj se kod dobavljača SMS usluga: Prvo što treba da uradiš je da pronađeš dobavljača SMS usluga koji odgovara tvojim potrebama i registruješ se kod njega. Postoji mnogo različitih dobavljača koji nude različite cene i opcije, pa je važno da odabereš onog koji najviše odgovara tvojim potrebama. Jedan od povoljnijih SMS dobavljača usluga preko kojeg možeš slati SMS za celi svet je: https://www.sendsmsgate.com/ba/sms-gateway/rs/serbia/
Početna stranica send SMS gate-a

2. Izradi listu kontakata: Nakon što si se registrovao kod dobavljača SMS usluga, sledeći korak je da kreiraš listu kontakata sa kojima želiš da komuniciraš putem SMS-a. Ova lista može da sadrži brojeve telefona tvojih postojećih klijenata ili potencijalnih klijenata koje si dobio preko drugih kanala marketinga.

Čovek koristi Android telefon

3. Napravi sadržaj poruke: Sledeći korak je da izradiš sadržaj poruke koju želiš da šalješ tvojim kontaktima. Poruka treba da bude jasna i koncizna i da bude usmerena na određenu akciju koju želiš da tvoji kontakti preduzmu, na primer da posete tvoju web stranicu ili da pozovu tvoj broj telefona.

4. Pošalji poruke: Nakon što si izradio/la sadržaj poruke, možeš početi da ih šalješ tvojim kontaktima. Upotrebi alat koji ti je ponudio dobavljač SMS usluga za slanje poruka masovno.

5. Prati rezultate: Nakon što si poslao/la poruke, važno je da pratiš rezultate tvog SMS marketinga. To možeš učiniti preko alata za analizu koji ti je ponudio dobavljač SMS usluga. To će ti pomoći da vidiš koliko ljudi je pročitalo tvoju poruku, koliko ih je preduzelo akciju koju si želelo/la, i na osnovu toga da dalje poboljšaš tvoj SMS marketing.

Izgleda komplikovano, ali sa ovim koracima moći ćeš da počneš sa SMS marketingom. Ukoliko imaš bilo kakva pitanja, slobodno se obrati u komentarima.

14. Olakšaj sebi posao sa kalendarom sadržaja 

Animirani prikaz kalendara sadržaja

Kalendar sadržaja je veoma važan alat za planiranje i organizovanje tvojih sadržaja. Postoje neki razlozi zašto je kalendar sadržaja važan:

Prvo, kalendar sadržaja ti omogućava da planiraš tvoje sadržaje unapred. Ovo znači da možeš da unapred odrediš kada ćeš objavljivati sadržaje i koji će sadržaji biti objavljeni. Ovo može pomoći da se fokusiraš i donosi ti mnoge druge prednosti.

Drugo, kalendar sadržaja ti omogućava da organizuješ tvoje sadržaje. Možeš da koristiš kalendar sadržaja da bi odredio prioritete i da bi se fokusirao na najvažnije sadržaje. Ovo može pomoći da se izbegnu zbrke i da se efikasnije iskoristi vreme.

Treće, kalendar sadržaja ti omogućava da koordiniraš tvoje sadržaje sa drugim osobama ili timovima. Ako imaš tim ili ako sarađuješ sa drugim osobama, kalendar sadržaja ti omogućava da se dogovoriš oko objavljivanja sadržaja i da se izbegnu zbrke.

Ukratko, kalendar sadržaja je veoma važan alat za planiranje i organizovanje tvojih sadržaja. Ako želiš da efikasnije iskoristiš vreme i da se fokusiraš na najvažnije sadržaje, trebalo bi da koristiš kalendar sadržaja. Ovo će ti omogućiti da planiraš tvoje sadržaje unapred, da ih organizuješ i da koordiniraš sa drugim osobama ili timovima. Kalendar sadržaja je važan alat za svaki tim ili pojedinca koji se bavi marketingom ili kreiranjem sadržaja.

Evo praktičnih koraka kako da kreneš sa kalendarom sadržaja:

  1. Prvi korak je da napraviš listu tema koje ćeš koristiti u kalendaru sadržaja. Ako ih nemaš možeš sad pokušati da smisliš par tema koje ćeš dodati u tvoj kalendar.
  2. Za svaku tvoju temu, treba da odrediš format sadržaja. To može biti tekstualni članak, video, infografik i drugo. Izbor formata treba da bude usklađen sa ciljem i interesovanjima tvoje publike.
  3. Nakon što si odredio/la teme i formate, treba da ih rasporediš u kalendaru sadržaja. Moja preporuka za kalendar sadržaja je da koristiš Google Calendar. Iz glavnog razloga jer je besplatan i dovoljno dobro radi posao.
Logo Gugl kalendara

4. Konačno, treba da pratiš rezultate i prilagođavaš kalendar sadržaja u skladu sa njima.

15. Ulaži novac na digitalni marketing pametno

Prikaz novca

Ulaganje novca u plaćene oglase može biti veoma pametno, ali samo ako se to radi pametno. Postoje neki koraci koje treba da preduzmeš da bi tvoja ulaganja u plaćene oglase bila što pametnija:

Prvo, trebalo bi da definišeš svoje ciljeve. Pre nego što počneš da ulažeš novac u plaćene oglase, trebalo bi da odrediš šta želiš da postigneš. Da li želiš da privučeš više poseta na svoj sajt? Da li želiš da povećaš svoj posao? Definišući svoje ciljeve, moći ćeš da fokusiraš svoja ulaganja i da odrediš koji plaćeni oglasi će ti najviše odgovarati.

Drugo, trebalo bi da izabereš prave kanale za plaćene oglase. Postoji mnogo mesta gde možeš da plasiraš plaćene oglase, uključujući Google AdWords, Facebook i Instagram oglase, itd. Trebalo bi da izabereš kanale koji će ti najviše odgovarati i koji će ti doneti najveću vrednost za novac.

Treće, trebalo bi da kreiraš odlične oglase. Bez obzira na to gde plasiraš plaćene oglase, važno je da tvoji oglasi budu privlačni i da privuku pažnju publike. To znači da treba da razviješ odlične naslove, slike i tekstove za svoje oglase.

Četvrto, trebalo bi da testiraš tvoje oglase. Pre nego što se potpuno posvetiš jednom oglasu, trebalo bi da ga testiraš da vidiš kako će se ponašati. Ovo može da podrazumeva testiranje različitih naslova, slika i tekstova za tvoje oglase. Na taj način moći ćeš da pronađeš oglase koji najbolje funkcionišu i da maksimizuješ svoja ulaganja.

Ukratko, ulaganje novca u plaćene oglase može biti veoma pametno, ali samo ako se to radi pametno. Definisanjem ciljeva, izborom pravih kanala, kreiranjem odličnih oglasa i testiranjem tvojih oglasa, moći ćeš da maksimizuješ tvoja ulaganja i da dobiješ što više vrednosti za novac. Ako se fokusiraš na ove korake i ako se pridržavaš istih, moći ćeš da poboljšaš svoje rezultate i da privučeš više poseta putem plaćenih oglasa.

16. Koristi remarketing da bi pretvorio/la tvoje posetioce u kupce

Zanimljiva slika retargeting-a

Remarketing je odličan način da privučeš nove kupce i klijente. Postoje neki razlozi zašto je remarketing tako koristan:

Prvo, remarketing ti omogućava da se fokusiraš na ljude koji su već posetili tvoj sajt. Ovo znači da možeš da se fokusiraš na ljude koji su već pokazali interesovanje za tvoje proizvode ili usluge, što je verovatno da će biti više skloni da kupe od tebe.

Drugo, remarketing ti omogućava da pratiš ljude koji su posetili tvoj sajt. Ako ljudi posete tvoj sajt, ali ne kupe odmah, remarketing ti omogućava da ih pratiš i da im pošalješ poruke ili oglase da ih podsetiš na tebe. Ovo može da pomogne da privučeš više poseta i da povećaš svoj posao.

Treće, remarketing ti omogućava da kreiraš personalizovane oglase. Možeš da koristiš remarketing da bi kreirao oglase koji su prilagođeni interesovanjima i potrebama ljudi koji su posetili tvoj sajt. Ovo može da pomogne da privučeš više poseta i da povećaš svoj posao.

Ukratko, remarketing je odličan način da privučeš nove kupce i klijente. Ako želiš da privučeš više poseta i da povećaš svoj posao, trebalo bi da koristiš remarketing u tvojoj strategiji za digitalni marketing. Ovo će ti omogućiti da se fokusiraš na ljude koji su već pokazali interesovanje za tvoje proizvode ili usluge, da ih pratiš i da kreiraš personalizovane oglase za njih.

Još jedna jako zanimljiva statistika koja kaže da 97% ljudi koja jednom poseti sajt više se nikada neće vratiti. Što znači samo 3 % ljudi će se vratiti na sajt. Zato na scenu stupa remarketing koji će tih 97% da vrati na tvoj sajt i podigne konverzije i zaradu samim tim.

Statistika koja pokazuje da 97% ljudi koji napuste sajt se nikad više ne vrate na njega. Što znači da samo 3% se barem jednom vrati na sajt

Praktični koraci kako da počneš sa remarketing-om:

  1. Prvi korak je da kreiraš remarketing listu. Ova lista će sadržati informacije o korisnicima koji su posetili tvoju veb stranicu, ali nisu napravili kupovinu ili neku drugu akciju.
  2. Sledeći korak je da podesiš remarketing kampanju. Ova kampanja treba da bude ciljana na korisnike sa remarketing liste i treba da sadrži privlačne oglase sa ponudama ili drugim pozivima na akciju. Sajtovi preko kojih možeš raditi remarketing su Google Ads, Facebook Ads…
  3. Nakon što je kampanja podešena, potrebno je da je testiraš i analiziraš rezultate. Ovo je važno kako bi se poboljšali oglasi i dostigli što bolji rezultat.
  4. Kada su oglasi poboljšani i daju dobre rezultate, treba ih pustiti u život i redovno ih pratiti i analizirati.
  5. Poslednji korak je revizija i ponovno planiranje. Na osnovu rezultata i analiza treba da se donese odluka o tome da li je potrebno nastaviti sa istom kampanjom ili da se promene ciljevi, budžet ili oglasi.

To su glavni koraci za početak sa remarketing-om. Naravno, postoji i mnogo detalja i nijansi koji se mogu primeniti u zavisnosti od specifičnih situacija i u zavisnosti od tvoje strategije za digitalni marketing. Ukoliko imaš bilo kakva pitanja ili ti treba dodatna pomoć, slobodno mi posatvi pitanje u komentarima.

17. Koristi taktiku “3 kutije” da bi znatno poboljšao/la tvoju stopu konverzija i digitalni marketing

Primer taktike "3 kutije"

“3 kutije” taktika za digitalni marketing je veoma efikasan način da privučeš pažnju tvoje publike i da privučeš više poseta. Postoje neki razlozi zašto je ova taktika tako korisna:

Prvo, “3 kutije” digitalni marketing taktika je veoma privlačna za ljude. Ova taktika se sastoji od prikazivanja tri kutije sa različitim sadržajima i cenama. Ljudi su veoma skloni da se zaustave i da je pročitaju, jer je ova taktika veoma privlačna i zanimljiva i tera ih da odaberu jednu od tri opcije. 

Drugo, ova taktika za digitalni marketing ti omogućava da iskoristiš prostor na tvom sajtu efikasno. Ako imaš malo prostora na tvom sajtu, “3 kutije” digitalni marketing taktika ti omogućava da iskoristiš taj prostor na najbolji način i da prikažeš tvoje proizvode ili usluge na privlačan način.

Ukratko, ova taktika za digitalni marketing je veoma efikasan način da privučeš pažnju tvoje publike i da privučeš više poseta. Ova taktika je privlačna za ljude, omogućava ti da prikažeš svoje proizvode ili usluge na privlačan način i da iskoristiš prostor na tvom sajtu efikasno. Ako želiš da privučeš više poseta i da povećaš tvoj posao, trebalo bi da razmisliš o korišćenju “3 kutije” digitalni marketing taktike. Ova taktika može da bude veoma efikasna i može ti pomoći da privučeš pažnju tvoje publike i da privučeš više poseta na tvoj sajt.

Praktični koraci koje trebaš da slediš kako bi ti ova taktika bila uspešna:

18. Napravi avatar tvog idealnog kupca besplatno i lako uz pomoć Hubspot-a kako bi poboljšao/la tvoj digitalni marketing

Početna stranica Hubspotovog sajta za pravljenje idealnog kupca

Kreiranje tvog idealnog kupca je veoma važno za digitalni marketing. Postoje neki razlozi zašto je ovo važno:

Prvo, kreiranje idealnog kupca ti omogućava da se fokusiraš na tvoju ciljnu publiku. Ako želiš da privučeš više poseta i da povećaš tvoj posao, trebalo bi da se fokusiraš na ljude koji su najviše skloni da kupe od tebe. Kreiranjem idealnog kupca, moći ćeš da odrediš ko su tvoji najplodonosniji kupci i da se fokusiraš na njih i samim tim poboljšaš tvoj digitalni marketing.

Drugo, kreiranje idealnog kupca ti omogućava da kreiraš bolje oglase i sadržaje. Ako znaš ko su tvoji najplodonosniji kupci, moći ćeš da kreiraš oglase i sadržaje koji su prilagođeni njihovim potrebama i interesovanjima. Ovo može da pomogne da privučeš više poseta i da poboljšaš tvoj digitalni marketing.

Treće, kreiranje idealnog kupca ti omogućava da poboljšaš tvoje rezultate kada je u pitanju digitalni marketing i ostale oblasti. Ako znaš ko su tvoji najplodonosniji kupci, moći ćeš da iskoristiš ovu informaciju da bi poboljšao/la tvoje rezultate. Možeš da koristiš ovu informaciju da bi poboljšao/la tvoje oglase i da bi prilagodio/la tvoj sajt njihovim potrebama.

Ukratko, kreiranje idealnog kupca je veoma važno za digitalni marketing. Ako želiš da privučeš više poseta i da povećaš tvoj posao, trebalo bi da razmisliš o kreiranju tvog idealnog kupca. Ovo će ti omogućiti da se fokusiraš na tvoju ciljnu publiku, da kreiraš bolje oglase i sadržaje i da poboljšaš tvoje rezultate. Ako se fokusiraš na kreiranje idealnog kupca i ako koristiš ovu informaciju da bi poboljšao/la tvoje marketinške aktivnosti, moći ćeš da privučeš više poseta i da povećaš tvoj posao.

Praktični koraci kako da napraviš tvog idealnog kupca uz pomoć Hubspot-a:

  1. Poseti sledeći link: https://www.hubspot.com/make-my-persona
  2. Klikni na drugo dugme tj. dugme po nazivom “Build My Persona”
Prvi korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

3. Daj ime tvom avataru i izaberi kako želiš da izgleda

Drugi korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

4. Napiši stepen obrazovanja tvog idealnog kupca i koliko godina ima

Treći korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

5. Kojim se poslom tvoj idealan kupac bavi i koja je veličina njegovog biznisa

Četvrti korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

6. Napiši sada nešto o karijeri tvoj idelanog kupca

Peti korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

7. Napiši o karakteristikama njegovog ili njenog posla

Šesti korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

8. Koje alate tvoj idealan kupac koristi?

Sedmi korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

9. Napiši navike tvog idealnog kupca

Osmi korak kako napraviti idealnog kupca za digitalni marketing

10. Čestitam! Napravio/la si tvog idealnog kupca!

Nadam se da ti je ovaj članak pomogao da unaprediš tvoj digitalni marketing koristeći ove kul trikove.

Sada bih želeo da znam koje savete iz članka bi hteo/la prvo da pokušaš?

Da li bi prvo hteo/la da testiraš ChatGPT da piše content umesto tebe?

ili

Možda bi hteo/la da napraviš tvog idealnog kupca uz pomož Hubspot-a?

U svakom slučaju, napiši mi u komentarima ispod.

Takođe ako te zanima izrada sajta ili izrada internet prodavnica slobodno možeš pogledati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *