Dobar veb dizajn nije subjektivan. Kod drugih tipova dizajna, poput ilustracija ili dizajna nalepnica, mnogo toga što predstavlja „dobro“ zavisi od ukusa gledaoca. Sa veb dizajnom, granica između „dobro“ i „lošeg“ je mnogo definisanija. Dobro dizajnirana veb stranica je veb lokacija koja savršeno stvara iskustvo koje tvoj posetilac traži.
Izrada web sajta koja funkcioniše je veb dizajn koji konvertuje posetioce u kupce. U veb govoru, „konvertovati“ znači navesti korisnika da preduzme određenu radnju. Kada korisnik izvrši radnju koju mu je tvoja veb stranica podesila da preduzme, tvoj web sajt je izvršio konverziju. Konverzije mogu biti bilo šta, kao što je prijava za poštu, kupovina, otvaranje naloga ili pristup više sadržaja na web sajtu.
Efikasan veb dizajn spaja nekoliko različitih elemenata za promovisanje konverzija. To uključuje:
- Jasno predstavljeni izbori za korisnika (što manje izbora korisnik ima, manja je verovatnoća da će postati preopterećen i zbunjen)
- Očigledan, jasan poziv na akciju (call to action)
- Ograničene smetnje i dobro osmišljeno korisničko putovanje (tj. korišćenje samo slika i teksta koji su 100% relevantni za temu na stranici, sa samo dugmadima koja vode do željenih radnji i korišćenjem varijacija fonta za isticanje i pozive na akciju, a ne samo radi prikazivanja različitih fontova)
- Responzivni dizajn (dizajn koji menja veličinu i preusmerava se na ekran korisnika, čineći web stranicu lakom za korišćenje na bilo kom uređaju: telefonu, tabletu, laptopu ili desktop pretraživaču).
- Fontovi odgovarajuće veličine koji prate hijerarhiju
- Relevantan, kvalitetan sadržaj i slike koje privlače pažnju tvojih čitalaca
- Ravnoteža između količine teksta i slika na svakoj stranici (previše teksta može preplaviti posetioca, premalo teksta može biti podjednako deaktivirajuće)
Ako ne misliš da izbor estetskog dizajna utiče na konverzije, razmisli ponovo. Tvoj web sajt mora da bude privlačan – posebno tvom potencijalnom kupcu, pa pokušaj da shvatiš koji stil će im odgovarati.
Investiraj u privlačne slike koje odgovaraju tvom brendu. Drži se podalje od očiglednih fotografija koje svi koriste.
Ostati veran tvom brendu je ključ uspešnog dizajna veb stranice. Čak je i najsjajnija veb stranica beskorisna ako ne odgovara tvom brendu.
Ostali gradivni blokovi efikase izrade web sajta su:
- Dugmad
- Fontovi
- Paleta boja
- Vizuelna ravnoteža između tvojih slika i teksta na svakoj stranici
Naravno, dobra izrada web sajta nije samo korisna. Posetioci vole veb sajtove koji su zanimljivi i koji se uklapaju u estetiku brendova. Bez obzira na to kako to postigneš, spajanje privlačnog izgleda na brendu sa elementima dizajna koji konvertuju je način na koji pobeđuješ u veb dizajnu.